pic28

כך תכינו בשרים על מנגל גז כמו מקצוענים

אין כמעט ישראלי שלא אוהב להכין בשר על האש. אם בעבר היינו משתמשים במנגל גריל פשוט עם גחלים הרי שהיום יותר ויותר אנשים משדרגים את עצמם ורוכשים מנגל גז. עם זאת, אנשים רבים אינם יודעים איך להכין בשר על מנגל גז ובפעמים הראשונות שהם מנסים זאת הם יוצאים מעט מאוכזבים, בעיקר כאשר הם מנסים להגיע לצלייה נכונה לפי מידה רצויה. אם גם לכם זה קרה תשמחו ודאי להכיר את המדריך השלם שהכנו עבורכם ובו הסבר מפורט איך להכין בשר על מנגל גז.

איך צולים בשר על מנגל גז

כדי לדעת כיצד לצלות את הבשר שלכם על מנגל הגז חשוב קודם להבחין בין בשר טרי לבין בשר קפוא. אם קניתם בשר טרי והחזקתם אותו טרם הצלייה במקרר חשוב מאוד להביא אותו קודם כל לטמפרטורת החדר. יש להפשיר את נתחי הבשר ולהניח אותם למשך שעתיים או שלוש שעות מחוץ למקרר לפני שאתם מתחילים לצלות אותו. אם מדובר בבשר טרי חשוב להניח את הנתחים במשל שעתיים עד שלוש שעות כדי שיגיעו לטמפרטורת החדר הרצויה טרם הצלייה על מנגל הגז. זה הכלל הראשון והבסיסי על מנת לקבל בסוף התהליך בשר עסיסי שעשוי במידת העשייה הנכונה.

כלל חשוב נוסף הוא לחמם כמו שצריך את רשת הגריל לפני שמניחים עליה את נתחי הבשר. הטמפרטורה של רשת הגריל צריכה להיות אחידה לכל אורכה של הרשת. תדעו שהטמפרטורה הגיעה לרמת חום מספיקה כאשר תניחו את כף ידכם כחמישה סנטימטרים מעל רשת הגריל והחום יהיה חזק וכמעט בלתי נסבל ליותר מרגע קצר. כמו כן, ישנם נתחים אשר טרם הנחתם על רשת הצלייה יש לדאוג כי הרשת משומנת כהלכה. הדבר תלוי ברמת השומן שבנתח. נתח רזה ידרוש שימון מקדים בעוד נתח שמנוני ועסיסי יותר אינו דורש זאת.

איך יודעים את דרגת העשייה

אנשים רבים נוטים לחתוך את נתח הבשר במהלך הצלייה כדי לגלות לאיזו מידת עשייה הוא הגיע. פעולה זו בעיקרון היא פעולה שרצוי להימנע ממנה אם שואפים ללמוד איך להכין בשר על מנגל גז כמו מומחים אמיתיים. הדרך הכי טובה ללמוד מתי הנתח מגיע לדרגת העשייה הרצויה היא ניסוי וטעייה. נסו ללמוד תוך כדי עשייה כמה זמן דרוש לכל נתח על מנת להגיע לדרגות העשייה השונות. פשוט נסו ונסו עד שתלמדו.

אם בכל זאת אתם רוצים להיעזר בטיפ של מומחים אנחנו יכולים לספר לכם שכאשר אתם מתחילים לראות נוזלים בחלקו העליון של הסטייק זהו סימן שדרגת העשייה שלו בצד השני היא מדיום. ברגע זה יש להפוך את הסטייק ולצלות אותו זמן נוסף עד שתראו שוב נוזלים בחלק העליון. אם זו הדרגה הרצויה לכם הורידו את הנתח מהגריל. אם תרצו להגיע לדרגת עשייה של מדיום-וול הוסיפו לצרוב את הנתח עוד פעם בכל צד למשך כשתי דקות נוספות. לאחר שתורידו את הנתח מהגריל כדאי שתתנו לו לנוח כמה דקות. זה הופך אותו לעסיסי יותר.

בחירת הבשר ואופן צלייתו

הדרך הבטוחה והנכונה להכנת בשר על מנגל גז היא לבחור היטב את נתחי הבשר. יש נתחים המיועדים לצלייה מהירה על אש חזקה, נתחים המחייבים צלייה אורכה כ-10 דקות או יותר, ויש גם נתחים הדורשים צלייה ממושכת.

נתחי צלי ואסאדו מחייבים צלייה ארוכה במיוחד, לרוב על אש נמוכה, בעוד נתחים דקים כמו סינטה, פילה, המבורגר וכבש נצלים במהירות ובטמפרטורה גבוהה. כדאי להקפיד על טמפרטורה של 250 עד 280 מעלות לרוב הנתחים, חשוב להקפיד על סגירת המנגל כדי לשמור על החום ועל מנת להבטיח צלייה איכותית יותר, ובהתאם לסוג הנתח יש להחליף צד כל שתיים או שלוש דקות, כדאי גם לשנות את המיקום של הנתח כדי לשמור על טמפרטורה גבוהה של הרשתות.

אולי יעניין אתכם גם

עשינו לכם חשק? השאירו פרטים והצעת מחיר בדרך אליכם

לאחר השארת הפרטים נשוב אליכם לצורך התאמת הצעה לאירוע הבא

מעדיפים בוואטסאפ? 052-5256660 whatsapp
בית / הבלוג / פוסט