אסאדו על הגריל

אסאדו זה לא רק בקר

ארוחת אסאדו בקר נחשבת לפופולארית ביותר ורבים מעדיפים אותה על בשרים אחרים הנצלים על גריל. הסיבה היא כי מדובר על נתחי בשר משובחים הממוקמים בין הצלע לבית החזה  הנחתכים לאורך. אלו נתחים עסיסיים ושמנים אותם מניחים על האש כמות שהם ללא שרייה מוקדמת או טיפול שהוא, למעט, הבזקת מלח אם רוצים בכך. הבשר נצלה בצלייה איטית על רשת המוגבהת מעל הגחלים. החום העולה הוא היוצר את הצלייה מבלי לחרוך את הבשר החיצוני. כך, כל הנתח כולל החלק הפנימי הופך לרך ונימוח בפה.

אסאדו מנתחי בשר אחרים
לצד אסאדו בקר ניתן למצוא אסאדו המבוסס על נתחי עגל, כבש וטלה. אוהבי בשר תמיד יאכלו סוגי בשרים שונים ולו רק כדי לחוות את הטעם של כל אחד מהם. במידה והם יעדיפו אסאדו  מבשר מסוים הרי שישמרו לו אמונים אבל, מעת לעת, יפזלו גם לנתחים אחרים כדי לגוון.

מומלץ לצלות את כל סוגי הבשרים על גחלים (למרות שניתן גם בתנור) מאחר, ושיטת הכנה זאת היא האולטימטיבית. אופן הכנתם משתנה מאחד לשני. כמובן, שטעם כל אחד מהם שונה מהאחר ומספק חוויית אוכל אחרת. ניתן לבסס אירוע אוכל על אחד מהסוגים אבל, בהחלט, ניתן לשלב באותו אירוע שני סוגי בשרים או יותר כדי להעשיר אותו ולקלוע לטעמם של אורחים רבים ככל האפשר.

הרטבים, המנות הנוספות והתוספות האחרות הנדרשות מתאימים לכל או למרבית סוגי בשר אלו. מומחי קייטרינג יכולים לייעץ לגבי התוספות הרצויות והמתאימות ביותר לכל סוג של בשר. הם כמובן, יכולים לייצר אותן, ובאופן כללי, להכין את האסאדו ולהפיק את נושא האוכל בהצלחה. כל אחד יכול לבנות את התפריט על פי האירוע, סוג האורחים, הטעם האישי, ההשקעה הכספית עליה הוא מחליט. הכול בעזרת השף אשר אף יכול להציע מנות מיוחדות משלו.

הכנות דומות
ההכנות לכל סוגי הצלייה דומות. יש להכין לפחות מתקן אחד גדול או שני מתקנים. במתקן עליו צולים את הנתחים חייבת להיות רשת ברזל עבה כדי שהחום הצבור בה יישמר ויועבר היטב לבשר. את הרשת מניחים גבוה מעל הגחלים כדי הבשר ייצלה בחום ולא יישרף.

ערימת הגחלים הנוספת נועדה ליצור מלאי קבוע של גחלים חמות אשר אותם מוסיפים בעת הצורך לערימה העיקרית עליה נצלים הנתחים. המטרה היא לא להאט או לשנות בכל צורה שהיא את תהליך הצלייה ולשמור על חום קבוע כל העת. כאשר פורצת אש מהגחלים אזי מומלץ לא לכבותה בעזרת מים מאחר ואז נוצר חום המבשל את הבשר. המטרה היא לייצור נתח צלוי מושלם ורך. ניתן לייצור מתקני גריל כאלו בייצור עצמי או לרכוש מתאימים אצל מומחים לנושא.

אסאדו עגל
נתחי הבשר נחתכים בחיתוך אורכי מאותו אזור שבין הצלע לבית החזה הם שומניים ועשירים ויכולים להגיע עם ובלי עצמות הצלע. בשר עגל מיושן הוא המתאים ביותר. ההמלצה במקרה של עגל היא שהם יהיו דקים יותר אבל ניתן לצלות גם נתחים שלמים בני לפחות קילוגרם וחצי כל אחד. אופן הצלייה דומה.

יש להעמיד את רשת בגובה רב מהגחלים ובמקרה זה בגובה של  30 ס"מ. בבשר אין מטפלים קודם לכן ואין משרים אותו אלא מניחים אותו כפי שהוא על הרשת. לכל היותר, יש הבוזקים עליו מלח גס. מניחים על הרשת תחילה את הצד עם העצם. משך הצלייה המומלץ הינו כ 3 שעות. בתחילה צולים על אש גבוהה עד לשלב בו הבשר נסגר.

בשלב הזה הרשת תהיה בגובה של עד 15 ס"מ. לאחר מכן, מגביהים את הרשת לגובה של כ 30 ס"מ ומתחילים בצליה ארוכה של מספר שעות.  מעת לעת הופכים את הנתח. לקראת סיום הצלייה חותכים את הנתח בין העצמות וסוגרים זמן נוסף קצר ביותר על האש. לאחר מכן מוציאים לצלחות ונהנים מבשר עגל רך מאוד ונימוח בפה. רוטב מתאים ביותר לאסאדו עגל הוא רוטב צ'ימיצ'ורי שמוצאו מדרום אמריקה.

אסאדו כבש
בשר הכבש רך מאוד אבל גם שומני יותר מבשר הבקר. מבחינים במספר סוגי כבש וטלאים נפוצים בארץ. הכבש המגודל בארץ הנקראים בלאדי והחביב על המגזר הערבי. גודלו קטן, יחסית הינו בעל כמות שומן רבה ומאופיין בניחוח עז.

כבש אחר הוא המרינו הגדול יותר במידותיו המיובא מאוסטרליה וניו זילנד. הבשר שלו הינו בעל טעם עדין ועסיסי. קיימים כבשים וטלאים המהווים הכלאה בין המרינו לזנים אחרים המיובאים מארה"ב. גידולם נעשה בצורה מבוקרת כדי לקבל טעם בשר עדין, עסיסי ומשובח. כל מי שאוהב סוג בשר זה יכול לצלות אותו במגוון דרכים כאשר השיטה המומלצת ביותר היא על הגריל.

נתחים מועדפים לצלייה ארוכה
כאשר מדברים על אסאדו כבש מתכוונים בעיקר לנתחים הנלקחים מאזורי הצלעות והמותניים. נתחים אלו לא מקובל למספר כפי שנהוג לעשת בנתחים המגיעים מבקר. יחד עם זאת, נתח מומלץ לאסאדו בכבש כמו בטלה מצוי בחלק העליון של הגב.

נתח אחר הוא בשר צלעות הכבש שהינו בעל כמות גדולה של שומן. הנתחים הנצלים עם עצם נקראים טיבון.  אחר נוסף מכונה שפונדרה שהוא למעשה, שלוש שכבות בשר שחובקות יחד שתי שכבות שומן עבות המפרידות ביניהם. הצלייה יוצרת נתח מאוד שמן האהוב בעיקר על חובבי בשר אדוקים. חלק אחר הינו האוכף שהינו עסיסי ונחשב לדל שומן.

נתח נוסף הינו הכתף שמתאים לצלייה ארוכה. שיטת הצלייה כאן דומה לזאת של בשר בקר. ההכנה הינה מינימאלית, ללא השרייה וכוללת, לכל, היותר, הבזקת מלח גס בכמויות מינימאליות. בתחילה מניחים את הנתח על רשת המותקנת כ 10 ס"מ מעל הגחלים עד שהבשר נסגר וכל המיצים בתוכו אינם יכולים לזלוג החוצה.

אחר כך, יש לצלות אותו לפחות למשך שעה אחת לפחות ועד מספר שעות על רשת בגובה של 30 ס"מ. משך הצלייה תלוי בגודל הנתח ובעוביו. לאחר שהנתח צלוי היטב מורידים אותו לצלחת ורצוי לעטפו בנייר אלומיניום כדי לשמור על חומו. כך, עד לחיתוך ולהגשה לצלחות הממתינים. לצד בשר ניתן להציע רטבים שונים, וכן, סלטים קלילים ואווריריים אשר יוסיפו טעם רענן לבשר בעל הטעם החזק.

אסאדו טלה
אסאדו טלה, כמו הכבש עשוי מאותם בשרים שמנים ועסיסיים הנלקחים מאזורי המותניים והצלעות. גם כאן הנתחים הראויים ומתאימים לצלייה ארוכה הם צלעות הכבש, האוכף והכתף. אופן ההכנה דומה לבשר כבש, כלומר: ללא השרייה, ולכל היתר, הבזקת מלח גס בכמות מעטה.

את הנתח מניחים כמו שהוא על רשת בגובה נמוך כדי לסגור את הבשר, ולאחר מכן מעלים אותה לגובה של כ 30 ס"מ. כאן ניתן להסתפק בצלייה  של כשעה או מעט יותר בגלל שבשר הטלה רך יותר. משך הצלייה נקבע בעיקר על פי גודל הנתח ועוביו. כאשר הבשר מוכן ניתן להורידו ולחתוך ממנו פרוסות אותן מגישים לאורחים. ניתן להוסיף מגוון רחב של רטבים וסלטים קלילים המאזנים את הטעם המיוחד שלו.

קייטרינג אסאדו
קייטרינג אסאדו מתמחה בהכנת כל סוגי הבשר, ובמקרים רבים, ממליצים המומחים להגיש שני סוגי בשרים למען הגיוון המיועד לחיכם של אורחים רבים מקרב המוזמנים. ההכנות לאירוע אסאדו מתחילות זמן רב לפני מועד האירוע, ובעצם, בבחירת הנתחים המתאימים ביותר תוך כדי הקפדה על כמות נכונה.

לאחר מכן, מיישנים את הבשר במקרר במשך מספר ימים, מכינים אותו לצלייה וצולים אותו במשך מספר שעות. כל בשר בהתאם לתכונותיו. חווית אירוע קייטרינג מרתקת את האורחים ותורמת מאוד לאווירה.

המראה, הריח, הטעם, צורת ההגשה וכדומה מספקים ערך מוסף רב לכל אירוע. הכנת כל סוגי הבשר בצורה הנכונה שומרת על הטעמים האופייניים לו, וכך, הופך האירוע לחוויה קולינארית יוצאת דופן. בדרך זאת, מכבד בעל האירוע את עצמו ואת אורחיו.

אולי יעניין אתכם גם

עשינו לכם חשק? השאירו פרטים והצעת מחיר בדרך אליכם

לאחר השארת הפרטים נשוב אליכם לצורך התאמת הצעה לאירוע הבא

מעדיפים בוואטסאפ? 052-5256660 whatsapp
בית / הבלוג / פוסט